Page 5 - Vinyl Cover Art
P. 5

PREFAȚĂ

              Primul aspect care atrage atenția atunci cînd luăm în mînă un disc este coperta. Cunoaștem cît de cît
              muzica autorilor trecuți pe frontispiciu așa că din acest punct de vedere știm la ce să ne așteptăm.
              Probabilitatea de a fi surprinși nu este exclusă dar nici nu este foarte mare. În schimb, coperta poate
              fi de fiecare dată o surpriză.

              Ca orice selecție dintr-un domeniu predispus interpretărilor subiective, cum este și cel al producțiilor
              muzicale de larg consum (pop, rock, jazz), nici aceasta, a site-ului Shortlist, nu va mulțumi pe toată lu-
              mea. Nici nu cred că ar fi posibil să fim cu toții de acord cu conținutul unor astfel de liste. Ele, oricum,
              aduc un plus de informație și stîrnesc curiozitatea de a căuta și afla mai mult despre subiectul propus.


              De cîte ori ți-ai pus întrebarea cum s-a născut coperta unui disc faimos care a marcat un gen mu-
              zical sau o perioadă? Cine „se ascunde” în spatele unor astfel de realizări devenite notorii? Cît de
              importantă este coperta și mesajul pe care-l transmite aceasta? Artă și nonartă, mesaj și nonmesaj,
              afirmație și negație, satisfacție și șoc, estetism și prost gust... toate se regăsesc pe nenumăratele
              coperți ale purtătorilor de sunet (discuri de vinil, casete audio, compact discuri digitale ș.a.) destinate
              să atragă atenția publicului larg, potențialilor cumpărători care susțin industria muzicală, atîta cîtă mai
              este în zilele noastre. În mod prioritar această chestiune ține de marketing dar a deschis posibilitatea
              afirmării artistice celor ce au ales să se exprime în acest domeniu: ilustratori, plasticieni, fotografi,
              designeri.

                                                                                                 Mimo Obradov
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10